onsdag, april 27, 2011

jag har pluggat psykologi till 23.15 idag, det hör inte till vanligheterna kan jag säga!
Sedan har jag en ny inställning jag ska försöka använda mig av, (för även om jag är väldigt negativ som person vill jag inte vara en sådan människa.) Och den lyder som följande:
Världen går inte under om jag inte får diplomet.
Det betyder inte att jag är korkad om jag inte får diplomet.
Jorden slutar inte snurra, människor försvinner inte och jag är inte mindre värd om jag inte får diplomet.
Sommaren försvinner inte, bilarna slutar inte köra och roliga saker slutar inte hända för att jag inte får diplomet.

Livet går vidare, helt enkelt.
Hur mycket bryr jag mig om det här om 10 år? Förmodligen inte alls så mycket. Förmodligen tittar jag tillbaka på mig själv och mitt agerande jag tänker att, så jäkla onödigt och energislukande att nojja så mycket. Vilken odrägligt tråkig attityd och vilken stor grej jag gjorde av det hela. Det löste sig ju, livet gick vidare, liksom.

ahagasajfhowaf.
ber om ursäkt för alla dessa inlägg alltså.

1 kommentar:

Marika sa...

Det är bra att du tänker så i a.f. Det enda jag har i tankarna är: "Jag MÅSTE få diplomet! Jag MÅSTE få diplomet! JAG MÅSTE FÅ DIPLOMET!!!" Typ, något sådant där, du vet... Nä, men jag är så himla stressad över psykologin. Jag vill ju ha bra betyg också (fast i matte, biologi och historia är det inte lika viktigt).