torsdag, augusti 20, 2009

The battle between the dustrats (?) and Amanda, part one.

Har varit effektiv idag och städat både hos mormor och i mitt eget rum.
Det var äckligt hur dammråttorna härjade under sängen. Man skulle nästan kunnat säga att jag har levt i misär den senaste tiden. Nästan.
Nåja, en bra orsak har jag iallafall, och det är att jag och dammsugaren inte alls kommer överens, verkligen inte på några nivåer. När jag dammsuger slutar det oftast med att jag skriker och svär och ger onda ögat till dammsugaren som ständigt lägger krokben för mig eller fastnar i diverse möbler när jag härjar fram för att få det någorlunda rent.
Dessutom hatar jag det avskyvärda ljudet den ger ut, hatar. Sen så anser jag att den är full av dubbelmoral då den inte alls suger så bra som man skulle kunna tro. Dammsugare heter det ju, men inte fan suger den nå mycket damm för det.

Men nu är det rent och ljust igen, och det enda damm som finns kvar är det som ligger och äcklar sig på listerna runt om i rummet, men för att få bort det krävs en hel del jävla utrustning och sådant orkar jag inte med just nu.

Ciao!

2 kommentarer:

Frida sa...

AMANDA! det är just ALLT det är jag menar med att hata dammsugning!! DU är ett geni ;D

Carjala sa...

Du glömde faktiskt den avskyvärda lukten som dammsugare sprutar ut (ofta rätt i ansiktet på en också). Den är till och med värre än disktrasans stank... :/