torsdag, april 16, 2009

Snodde

Namn: Amanda
Kallas: Amanda
Hemligt alias: Herrkantarell. Höhö. Men så värst hemligt är det ju inte ;)
Bostad: Blått älvsbyhus med vita knutar
Avskyr: Maskar
Tycker om: Mat
Ditt bästa minne: Hjälp.. jag vet inte. Men många bra minnen kommer från sommarlovskvällarna då man var liten, och jag, Julia och Emil sprang runt på granngårdarna och var allmänt jävliga.
Ditt sämsta minne: Vet ej.
Pinsammaste du gjort: Föll med cykeln utanför Ica. Allt jag hade i påsarna flög åt olika håll, alla som gick förbi garvade och EÅ och Gab vägrade hjälpa mig.
Din bästa sida: Utseende mässigt eller personlighet? Um; Snett uppåt, åt höger. P: snäll
Din sämsta sida: Um; Framifrån. P: mesig
Beskrivning om dig själv: Jag vet inte.. men blyg, förmodligen.
Vad finns i fickorna: Mobilen och läppgrejjs
Jacka: Skinn
Bästa personen du vet: Farmor
Sämsta personen du vet: ööh.. för många!
Drömyrke: Författare, journalist eller inredningsarkitekt.
Dröm: Att inte stanna kvar i Älvsbyn och mögla. Att flytta till England och.. sen tar det stopp. Största drömmen i allmänhet är väl att få familj osv. Jag är precis likadan som alla andra.
Det första du tittar på hos killar: Händerna och ansiktet :P
Det roligaste du gjort: Det är la mycket. Men Oxford var underbart.
Piercingar: I öronen
Tatueringar: None
Samlar på: Pyjamaser x)
Intressen: Plugga.. överleva IB och sova. Typ.
Höger- eller vänsterhänt: Höger!
Humör just nu: Trött, orolig. Kvällsdepp. Lite munter, men mest orolig.
Favoritgodis: Surt
Är det nåt du absolut inte äter: Bläckfisk. Huuuh. Snigel. Huuuh.
Kläder just nu: Jeanstights, linne, linne och kofta
Musik just nu: Inget
Vad sa du senast: Okej, godnatt.
Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då: Jag vet inte. Men typ, 1700 talet. Hahha.
Sommarplaner: Jobba,jobba,jobba. Samt bada. Samt stugan. Samt kompisar och LK och/eller PDOL.
Är du bra på matte: HAHA
Fisk eller badkruka: Fisk
Längd och vikt: Dra åt helvete.
Hur många kuddar sover du med: Fyra.. sex st ibland.
Favoritväder: När det precis har regnat under sommaren. Eller på vintern när det är så kallt att man knappt kan andas.
Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med dig: En uppblåspar bro, mat och en god vän :)
Spelar du nåt instrument: Omusikalisk på alla sätt och vis.
Morgon- eller nattmänniska: Morgon
Sparare eller slösare: Slösare
Vem är viktigast för dig: Vem ? det är ju många
Bästa film: Fantomen på Operan och Finding Neverland
Tror på liv på andra planeter: Vet inte
Kommer du ihåg din första kärlek: Som fan.
Älskar du henne/honom fortfarande: Bah
Har du några homosexuella vänner: Well, typ.
Tror du på mirakel: Ja, lite kanske.
Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid: Ja. Varför skulle det vara en omöjlighet?
Ser du dig själv som tolerant mot andra: Det tror jag? Förutom när jag är nervös. Då har dt hänt att folk upplevt mig som kaxig. ;o
Ser du på kärleken som ett misstag: Nej, jag tror det fina i kärlek vinner över det hemska.
Hur många barn vill du ha när du blir stor: Många
Bio eller promenad: Bio
Är du kittlig: Yes
Snarkar du: Nej, om jag inte är väldigt väldigt förkyld
Stjärntecken: Fisk
Största svaghet: Att jag är en sån mes, att jag inte kan stå upp för mig själv och att jag lätt tar saker personligt.
Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja: Jag säger som Elena; Att läsa tankar.
Chips, morötter eller godis: Godis
Pizza eller hamburgare: Pizza
Skriver du dagbok: Då och då. Inte så ofta dock. Bloggen fungerar som dagbok.
Har du nån flickvän/pojkvän: Nix
Stökigt eller välstädat: Välstädat (även om jag aldrig klarar av att hålla det så själv)
Gungar du på stolen: Nej
Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump: Jadå, det tror jag nog.
Hur är din drömtjej/kille: Well, vars ska jag börja?
Nejmen, jag vill ha en snubbe med båda fötterna på jorden. Punkt.
Hur många syskon har du: Två bröder
Vad är du mest rädd för: Som så många gånger tidigare; ensamhet
Brukar du sola: Försöker, men slutar med att jag går in eller badar istället. Gillar inte värme.
Kaffe, te eller inget: Te isf
Gått på bio senaste månaden: Hm, jooo. Tror det.
Åkt tunnelbana: Jorå
Är du lycklig:
Nje.
Hur mår du idag: För det mesta bra =)
Värsta känslan: Ensamhet. Eller, när man inser att något man länge hoppats på aldrig kommer inträffa.
Bästa känslan: Kanske när man hjälpt någon och dem visar uppskattning.
Vem har du känt längst av dina vänner: Julia och Emil
Har du kvar dem än idag: jo :)
Har du många vänner: Så det räcker!
När grät du som mest: Jag vet inte. Men jag har nog aldrig lipat så mycket som i höstas.
Hur länge vill du leva: Tills jag är gammal och gaggig och är tillfreds med vad jag har uppnått och gjort i livet. När jag är klar helt enkelt.

1 kommentar:

Emma sa...

Pinsammaste du gjort: Föll med cykeln utanför Ica. Allt jag hade i påsarna flög åt olika håll, alla som gick förbi garvade och EÅ och Gab vägrade hjälpa mig.

HAHAHAHAHHAHA JA DÖR hade nyss glömt de men tack för att du påminde mej ;)