söndag, mars 22, 2009

ALLMÄNT...
Namn:
Amanda Nyberg
Piercingar: Hål i öronen är det enda.
Tatueringar: None!
Längd: ca. 163cm
Skostorlek: 38/39 beroende på skon.
Hårfärg: Mörkblond kan man nog säga? Eller, nån som protesterar?
Är du kär i någon: jase dase. Vad svarar man på det? Men ja, det är jag väl.
Önskar du att du bodde någon annanstans: Än Älvsbyn? Hell yeah.
Tänker du på självmord: Alltså, nej.
Tycker andra att du är attraktiv: Fråga dom! Jag har ingen aning, men jag tvivlar.
Vilket shampoo använder du: Just nu Fructis Garnier, men oftast Gliss.
Vilken parfym använder du: Alyssa Ashley eller Nami Campell
Vad är du rädd för: Det mesta. Men ensamhet är väl det värsta. Sen har vi ju iglar, och maskar och rå kyckling (hahahah).
Gillar du att tvätta: Inget jag gör om jag inte måste.
Gillar du Berg-och-Dalbana: Jadå :)


SENASTE...
Film du hyrde:
Ingen aning. Fasligt längesen jag hyrde något.
Film du köpte: Hm, jag tror "Finding Neverland" och den var förjävla bra.
Låten du lyssnade på: Millencolin - Penguins and polarbears
Låten du hade på hjärnan: Jet - Look what you've done
Låten du laddade ner: Jag kan inte ladda ner. Pinsamt nog.
Personen du ringde:
TV program du tittade på: Gilmore Girls imorse, tror jag.
Personen du tänkte på: Eå ^^

FAVORIT...
Mat:
Palt.. eller kyckling. (Men inte rå ^^ )
Låt: Absoluta favoriten är Phil Collins - Against all odds
Sak att göra: Sitta vid datorn ^^
Sport: Fotboll! <3
Dryck: Päronsoda
Kläder: Mina jeanstights kanske. Eller mina nya vita skor som har gått sönder samt ger mig skavsår..
Film: Fantomen på Operan
Bil: Bryr mig inte.

ANTAL...
Gånger du varit kär:
2 gånger på riktigt.
Gånger ditt hjärta brustit: 2
Hjärtan brustit på grund av dej: 2. Och det sög ju.
Gånger ditt namn varit med i tidningen: Som att jag räknar? Haha, ingen aning. Inte många!
Ärr du har på kroppen: Jag vet inte, men jag har ett i mungipan (haha) och ett i handen, det är nog de mest synligaste. Sen har jag ett på handen och ett på foten också. Så, 4 då.

SENASTE...
Bok du läste:
What's eating Gilbert Grape?
Personen du fick mail av: Öh, vet inte. Typ Quizyourfriends ^^
Personen du fick brev av: Pelikanen :)
Personen du fick sms av:
Gången hela din familj åt middag tillsammans: Jävligt längesen. Vid jul måste det ha varit. Typ julafton. ^^

ÖVRIGT...
Vad har du gjort idag:
Traskat i skogen, grillat med EÅ.
Var det kul: Jodå. EÅ var dock lite pms-bitch av sig, men sånt får man ta.
Hur tidigt stiger du upp: På vardagar; 05.30.
Gillar du att slåss: Nej. Jag är för snäll för sånt.
Vad ska du göra ikväll: Se på bio!

Är du seriös: Ja, dessvärre :(
Vad är du allergisk mot: Laktos
Var har du ont: I nacken just nu,
Använder du hårspray: Ja
Kan du stå på händer: Inte det.
Favorit serie: Grey's anatomy eller Vänner.

ÖVRIGT MER...
Salt eller socker:
Socker
Gillar du ketchup: Helt okej.
Är du glad nu: Rätt så
Var du glad igår: Det tror jag.
Känner du någon som jobbar på sjukhus: Öh, jo.
Vad dansar du till: Jag dansar inte.
Stockholm är: En stad jag inte trivs i.
Göteborg är: dit jag ska och hälsa på Pelikanen.
Kan du sjunga: Ja, men det låter inte fagert!
Mer värt än guld: Kärlek.
Spaghetti eller makaroner: Spaghetti!
Ett land jag helst vill besöka: England vill jag tillbaka till. Annars Irland, Nya Zeeland, Australien, USA..
Ska bli skoj: Bion ikväll :)
Ska inte bli skoj: Att stiga upp tidigt imorgon
Sparar till: Ett objektiv till kameran
Väntar på: Middag,
Dagens dryck: Påskmust.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Längd: ca. 163cm
ooj framsteg amanda inte 163 OCH en halv

Anonym sa...

Ska du spela fotboll i sommar? :) Förresten, fructis är inte bra för håret!

Anonym sa...

halloj! :) jadu, vad gäller hårprylar så tycker jag att en bra gelé eller produkt för lockar (tigi- catwalk serien har många bra) är toppen men också en bra klippning som tar fram dina fina lockar. :) jo det är bara bra med mig annars, pluggar på som bara den. Men det är roligt! :) hoppas att allt är bra med er! hälsa! :) Var som kul det du skrev om rå kyckling, jag har också en liten "fobi" för det! haha.. :)