lördag, december 18, 2010

tätortstimotej

Det kanske är dags att gå och lägga sig nu.
Imorgon måste jag upp i tid för jag har så fasligt mycket som ska hinnas med; det är plugg, julbak, städning av diverse rum och marsvinsburar och så ytterligare lite plugg och en gnutta plugg till.

Jag har börjat läsa Wuthering Heights på svenska nu också. Jag som inte ens kan se samma film två gånger under samma månad, börjar nu läsa om en bok fast på ett annat språk, bara någon vecka efter att den lästes ut första gången.
Jag hade ett hopp om att några av de oklarheter jag hade om boken (p.g.a den ibland lite svårtydda 1800-tals engelskan) skulle redas ut. Men mest är jag besviken. Bra böcker ska läsas på orginalspråk, svenska är inte alls lika fint som den krångliga 1800-tals engelskan. Men det var väl ingen nyhet egentligen.

Annars lånade jag en novellsamling av Karin Boye från biblioteket förra veckan. Ska läsa den också, känner att Kallocain och Ja visst gör det ont, borde utökas med lite annat skrivet utav henne.

Ja, svammel svammel. Lite bokläsning och så går jag och lägger mig.
Puss och godnatt!

Inga kommentarer: