söndag, december 05, 2010

5/12 – Vad är kärlek.

Okej, det här blir kort och koncist för jag har inte riktigt tid med detta, men pga min tvångstankliga (new word, hehe) natur känner jag att jag måste.

Okej. Kärlek.
Kärlek kan väl beskrivas på hundra olika sätt för hundra olika människor eftersom det förmodligen betyder olika grejer och känns på olika sätt för olika personer eftersom vi alla är olika. (Pust) Själv skulle jag väl (kortfattat) beskriva kärlek som caring feelings, ömsesidig respekt, fjärilar i magen, en stark tilldragelse till någon osv osv osv.
Hade jag varit en psykolog som älskade det biologiska perspektivet inom psykologi, hade jag sagt att kärlek är resultatet av en massa hormoner och grejer som flyger runt i huvudet på en tills man blir alldeles snurrig, darrig, virrig och hispig.
Men att skylla denna underbara (?) känsla på hormoner är ju lite tråkigt, så låt oss säga att det helt enkelt är känslan vi känner när man träffar och lär känna en helt outstanding människa. Typ!

P.S och kärlek är inte vad som beskrivs i Romeo & Juliet. Det har vi fått klart för oss denna höst ;)

P.S2 sen om kärlek är som den kärlek mellan Catherine och Heathcliff i Wuthering Heights vet jag inte heller. Den är ju inte riktigt hälsosam.. nja. Har nog inte kommit till en slutsats där ännu.

Så. Adjö nu!

Inga kommentarer: