fredag, december 03, 2010

3/12 - Meningen med mitt bloggnamn.

Mitt bloggnamn. Herrkantarell.blogspot.com. Töntigare, mer corny, lejdare* bloggnamn får man leta efter, tycker jag. Men trots detta så ligger det mig ack så varmt om hjärtat.. Nej, men, historien bakom namnet då?
Jag har haft ett antal bloggar innan just denna, men det var bloggar som ingen visste om och ingen läste och som jag bara skrev halvhjärtat i då och då för att få skriva av mig lite grann. (Jag hade även något så knasigt som journalistdrömmar då, så jag försökte utvecklas i mitt skrivande utan att få respons.. inte sådär jätte lyckat, nej.)
Iallafullafall kom namnet till under någon bildlektion på högstadiet då vi flamsade och hade himla kul på torsdagseftermiddagarna. Jag tilldelades namnet Herr Kantarell och mina vänner fick heta Fru Garn och Magister Gurka (nåt sånt, tror jag). Detta utvecklades sedan vidare vid en bowlingmatch då vi bowlade under dessa namn, och strax efter detta skaffade jag bloggen. Och av någon anledning blev det en blogg som nu hållt sig i 2-3 år. Galet nog.

Ja. That's that. The history behind Herrkantarell.blogspot.com

Inga kommentarer: