onsdag, december 15, 2010

15/12 - Mina Drömmar

Drömmar finns ju i alla olika sorter, sådant man drömmer om inom en väldigt snar framtid, sådant man drömmer om som något man en dag ska göra, drömmen om hur ens liv ska se ut och hur man ska ta sig dit. Ja, det är rätt många. Jag hade tänkt berätta om en av mina "så ska mitt liv se ut i framtiden"-drömmar, den ändras dock rätt ofta beroende på vad jag vill för tillfället, men såhär ser det ut nu ungefär:

Jag vill bli psykolog när jag blir stor. Jag vill gärna ha en egen mottagning någonstans, inte helst i Sverige. England är väl drömstället.
Men, man ska ju ta sig dit också.
Så just nu drömmer jag om att ta studenten, klara IB, åka som au pair eller volontärarbeta ett tag och sedan börja på universitetet. Och i drömmar är allt tillåtet, så jag hoppas på att komma in i Göteborg, Uppsala eller Stockholm. Kanske Lund. Just nu hoppas jag mycket på Göteborg.
Så, i min ihopdrömda framtid bor jag i en lagomt stor etta någonstans i centrala Göteborg (okej, inte särskilt realistiskt att få tag i en sådan lägenhet, men, som sagt; i drömmar är allt tillåtet!) som är väl möblerad av second hand möbler och retrogrejer. Om inte annat finns just då, ska min rumskompis vara en supertam dvärgvädurskanin. Resten vet jag inte, fint folk, fin stad, intressant plugg, i drömmen känns det då toppen.

Men, man vet aldrig med framtiden. Det är därför drömmar är så bra. De lovar ingenting, men de håller dörrarna öppna, liksom. Och om en dröm inte riktigt funkar som man tänkt, ersätter man den bara med en annan dröm.
Så drömmar är ett ypperligt sätt att sysselsätta sig på när man inte har något annat för sig! :)

Inga kommentarer: