måndag, september 08, 2008

Vecka 2

I veckan har jag varit så stressad att jag fått minnesluckor. - Det är obehagligt.

Snart börjar tredje veckan på Björknäs, och jag känner mig i princip helt lugn. Matten är väl ett störningsmoment, och fysiken (eftersom det är i princip samma sak, och grunderna jag har med mig från högstadiet i de ämnena är väl inte så briljanta) Men svenskan och engelskan verkar helt okej, sen har jag börjat läsa nybörjarfranska också, vilket är riktigt roligt! Hade först tänkt ta itu med tyskan igen, (på nybörjarnivå dock) men min inställning till det språket är inte på topp, och jag har alltid velat lära mig Franska. Perfekt alltså!
Läraren verkar superB, dessutom är vi bara två i klassen; Jag och en kille från Samhälls3.
Och pga det, har vi bara en lektion i veckan, istället för två. Och det tackar jag heller inte nej till.


Historian verkar grymt rolig, verkligen annorlunda jämfört med högstadie-historian. Det verkar inte bli så mycket "anda världskriget" "franska revolutionen" osv, utan mer djupgående diskussioner runt omkring händelser och ageranden, inte så mycket "Lära årtal, namn, blabla". Wonderful!
Sen läser vi psykologi också, vilket (även det) verkar bli jätte roligt! Just nu är vi inne på kapitlet "Autism" och ser Rain Man, med Tom Cruise och Dustin Hoffman - grymt bra!


Phil Collins - This Love this heart
"I'll keep the fire alight for you,
can't think of nothing else what can I do?
This lonely heart of mine,
t only beats for you

it only beats for you"

Inga kommentarer: