fredag, september 19, 2008

Torsdag

Alltså bajs. Orkar inte plugga.

IB är helt okej, riktigt bra faktist. Bortsett från; alla konstanta läxor som de tar för givet att vi har tid att göra hemmavid. Just nu har jag inget liv; bara näsan i bäckerna hela tiden.

Ett stooort jävla engelskaarbete som verkar ta tjugo år, arbetar jag på just nu. Orkar inte i detalj dra vad det handlar om, men vi ska iallafall göra en resa runt om i världen, i fem engelsktalande länder. Vi måste redovisa priser, boenden och flygplanstider. Vi måste kartlägga våran resa från land till land och bajs bajs.
Sen blir det mer uppgifter på detta, och det hela slutar med en "oral presentation" en muntlig redovisning, med andra ord. Och jag ska göra den själv, frivilligt. Dra på trissor!
Men jag måste lära mig prata.

Samtidigt har vi en jävla massa sider att läsa i biologin, plus frågor på dem.
Och samma sak i fysiken.
Dessutom ligger jag efter i matten.

Men jag bör klara det..
Får bara inte ha för höga krav..
Måste lyssna på min kropp..
Inte tvinga mig in i stress så jag får psykbryt och går i väggen. (Jag sa emot när mamma påstod att även ungdomar kan gå i väggen, men tydligen är det sant, drabbar inte bara gamlingar. Och fortsätter jag såhär lär jag bli ett gå-i-väggen-offer. Måste ta det lungt. Inte för höga krav..)

2 kommentarer:

Urban sa...

Dränker din skola också dig? Vi har alldeles för mycket nu, och jag tror helt och fullt på att även ungdomar kan gå in iväggen.

Men du har rätt, lyssna på kroppen och ta det lugnt. (:

Urban sa...

Den engelskauppgiften lät kul förresten! Fast maffig.