fredag, maj 02, 2008

Valborgs

Idag är det andra Maj och jag sitter och äter fattiga riddare framför datorn.
Detta innebär alltså att det var första maj igår, och gissa vad jag gjorde då?

Well, det jag gjorde igår kan vi väl kalla är ett stooort bevis på hur klimatet förändras, lyssna bara; Vi var i stugan, far,mor och jag. Och eftersom vi inte har någon som skottar skogsinfarten åt oss fick vi skidra med en massa packning på ryggen. (Vi kom redan onsdan, så vi behövde mat för två dagar) Iallafullafall skidrade vi in, och sen, första maj tog vi oss en skidtur till dammen. Det lustiga var, att det var så fruktat varmt att jag kunde åka i bara sportBH!
Rätt lustigt att det går att åka skidor samtidigt som det är 20 grader varmt ute. Det händer inte ofta här, så att säga :)
Nåja, nu är jag iallafall röd och grann bakom ryggen, och det svider och har sig lite.


Självklart måste jag även berätta om hur grant mitt nylle är för tillfället;
Jag har en vagel, eller någonslags infektion i yttre ögonvrån på vänster öga (vänster för mig) Så hela ögonlocket ser ut att vara sminkat rött. Sen har jag även 3-4 stora röda prickar i ansiktet, efter natten i stugan. Troligtvis har jag blivit biten av antingen en mygga, eller en spindel. Det kliar som fan.
Jag har även fått lite mer fräknar efter dagarna utomhus och den röda blossande färgen i ansikten är även det ett resultat av skidfärderna.
Jag tror jag håller mig inne ett tag framöver..

Myggjävlen eller Spindelhelvetet har dessutom bitit mig på ryggen, så det ser ut som att jag har en stor solmogen finne under ena skulderbladet.
(Jag ska nog inte bada heller)


bajsbajs
/amanda

1 kommentar:

Urban sa...

Skidor i tjugo plus? Ojojojoj... Det skulle man aldrig kunna göra här nere :o