lördag, maj 10, 2008

Kröjmhistoria

Alla ni som just nu inte sitter här bredvid mig, har en enooorm tur. Ni borde njuta av läget. Jag sitter nämligen och (hes som jag är) skrålar/kraxar (kalla det vad du vill) till Tommy Nilssons "Öppna din dörr" Det låter inte vackert, iallafall.

Har varit sjuk idag också, och inte blir jag friskare heller. Har knappt sovit något alls inatt. Låt mig kröjma, samt plåga er med jobbiga detaljer och berätta:
Eftersom mina bihålor var lika tjocka som magen på Tomten visste jag att jag inte skulle somna förens sent, sent. Så jag såg "High School Musical2" fram till ungefär 01:00. Då gick jag upp för att hämta ett glas vatten, och upptäckte att någon fortfarande satt i vardagsrummet och såg på tv; Nämligen papsen. (Såg hockey/fotboll) Jag satte mig där en stund, men pappa skickade iväg mig eftersom jag var rätt så trött. Jag gick och la mig och somnade en stund, sedan vaknade jag igen vid två, eftersom jag hostade så kraftigt att jag tillslut var påväg att spy. Jag hade ingen hink eller dylikt att spy i, så i farten lyckades det slinka ner i halsen igen. (Vilket brände härligt i strupen..) Jag gick då igen upp till papsen och kved ynkligt "jag hostar så jag nästan spyr.." pappa hämtade då en hink till mig, och jag gick och la mig igen. Sedan somnade jag snabbt om och vaknade igen vid kvart över två, och gick upp. Pappa var fortfarande vaken, så jag slog mig ner i soffan jag också, eftersom jag ändå inte kunde sova ordentligt pga hostan.
Pappa gick och la sig, och jag låg kvar i soffan för att sova där. Visserligen hostade jag, men jag somnade ändå till en stund tills mamma kom och bad mig att gå och lägga mig i mitt rum igen, eftersom hon inte kunde sova då jag hostade. Så jag gick och la mig igen, och var sedan upp typ en gång i timmen fram till klockan sju.

Sen har jag fördrivit tiden med att se på "Raise your voice" och halva "Säg att du älskar mig".
Imorn vill jag gärna se något annat än vardagsrummets fyra väggar.

BLÄ!
/Amanda

1 kommentar:

Urban sa...

Men lilla, lilla Amanda, hur är det med dig egentligen? :o
Se nu till att lyckas sova inatt, det är lättare att bli frisk då!:) Och käka massa c-vitamin!