måndag, maj 26, 2008

Det flyger vindruvor över köksbordet!

Jag känner att jag är på blogghumör ikväll.
Jag vet att min blogg är och har varit usel - det blir inte så mycket vettigt i den, och jag skriver inte så som jag skulle önska - men jag ska börja skärpa mig. (dock inte första gången jag säger det)
Men det spelar som ingen roll, hur jag än försöker så blir det inte bra. Jag kan nog inte skriva för att underhålla människor. Jag har ju bara en ihärdig läsare. (Tack Pelikanen;) och när jag väl får mina ryck att skriva - är det precis innan jag ska sova eller vid någon annan dålig tidpunkt.
Denna ständigt dåliga timing.

Igårkväll kom Emma och Gab förbi, eftersom mor och far dragit till Byske. Jag hade skärpt till mig för en gångsskull och inhandlat vindruvor, apelsiner, physalis, och några goa och nyttiga kakor som jag designade ett mysigt fruktfat av. Jag hade även lite morots/gurk-stavar och paprika samt dipp.
Det blev nyttigt, men gott för det!
Och seriösa som vi är lyckades Emma bacilla-ner dippen samt vinna ca30 spänn av Gab. kan dra händelsen i korta drag:

Gab: Emma, du får tio spänn om du stoppar in en vindruva i näsan!
Emma: Okej. (Stoppar in en vindruva i näsan)
Jag: Tittar äcklat på.
Gab: HAHAHA
Emma: Här får du den! (Håller fingret för den tomma näsborren och fräser ur vindruvan till Gab som sitter på andra sidan bordet. Bacillar sedan ner dippen och springer sedan på dass)
Gab: FYFAN! USch!
Emma: en tia tack.

Senare:

Gab: Du får en tia till om du stoppar på vindruvor i näsan.
Emma: Okej! (Stoppar in dem i näsan)
Jag: Får plötsligt en enorm flyktkänsla och flyr in i vardagsrummet, där jag är fri från näsor och vindruvor. Vad som hände sen vet jag inte, men Gab fick iallafall betala Emmas glass och godispåse när vi var in på konsum..

Ja, okej, nog ska man då ha lite att blogga om. Och nog ska vi då ha lite att göra. Men samtidigt är vi inte mognare än såhär, så det är ju iallafall tur att vi har varrandra. :)

Nu ska jag försöka komma mig i säng så man orkar upp i morgon.
Skola och pluggpluggplugg you know.

/Amanda

1 kommentar:

Urban sa...

Jag gillar din blogg, på riktigt :)

Haha, dina kompisar låter inte lite roliga ^^