måndag, maj 26, 2008

Man krigar genom bloggar också

Sista veckorna fram till examen verkar krypa fram, och högen med skolarbete växer. (fast egentligen så vet jag att jag gör bort mer och mer) Om två veckor kommer jag ha sommarlov, 7veckors ledighet framför mig. (+3 veckors jobb på gammel-boende)

Läste i dagens aftonblad Alex Schulmans "inne-lista". På tionde plats låg en 17årig bloggerska vid namn Kenza, som tydligen hade någon slags "populärastebloggen-fajt" med en Blondinbella. Namnen fick mig att tänka att dessa tjejer kan väl inte skriva. Så jag bestämde mig för att kolla, och nej, det tycker jag inte att dem kan. Men ska jag kora en vinnare fastnade jag mer för Blondinbella, även om namnet inte är så jätte great om man vill ha respekt.
De två damerna verkar iallafall leva livet i stockholms innerstad; fest, pojkvänner, shopping och märkeskläder.
"Jag har ju haft städerska hela mitt liv" läste jag på Blondinbellas blogg, och insåg att det är Sveriges Bel-Air tjejer som bloggar för tusentals läsare varje dag. För att vara ärlig trodde jag inte sådant fanns i Sverige, men så är man ju en norbottning också, och vi har ju inte så bra koll.

Ska jag tipsa om en bra blogg, så tipsar jag om
www.tobiq.blogg.se/nyblogg - där har ni en blogg då den är som bäst. Att faktist få läsa en vanlig svenne-blogg är helt toppen, den har trots allt ett innehåll. Man slipper höra om fester, gucci och chiuauor; sånt man själv aldrig lär nå upp till. Nej, tack säger jag till Tobiq för en wuuunderbar blogg!



P.S Jag vill inte med detta trycka ner "Kenza" och "Blondinbella", deras bloggar faller mig bara inte i smaken. Jag har lite svårt för Stockholms nattliv bara.

Flyg i vind!
/Amanda

1 kommentar:

Anonym sa...

Tackar ödmjukast för de vänliga orden om min blogg! Håller med dig totalt, tack gud för svensson-bloggar och TACK GUD för att det finns de som vill läsa om annat än glitter och glamour!
Ha det så bra!:) Mvh Sofia