onsdag, oktober 15, 2008

Hard gym-work!

501.

Igår som sagt, nautilus, introduktion.
Julia hade gjort illa knät och hoppade (än en gång) på kryckor. Men hon var taggad och gjorde introduktionen med mig iallafall.
Hur som haver så gick det väldigt bra, kändes väldigt bra och lär bli väldigt bra. Kanske detta är träningsformen för mig? Hoppas kan man ju alltid. Sen är det bara motivationen som ska hålla i.
OCH faktist visade det sig att jag inte var helt otränad, hör och häpna!
Jag som tidigare trott att mina fotbollsspelar-benmuskler hade förtvinat och ersatts med fett, hade tydligen fel. För jag orkade, ja, ja minst 70 ggr mer än jag från början trodde! Tjoho.
Men bakslaget kom då det blidde magmusklernas tur, - ty där hade jag inte mycket att komma med! Ingenting alls, vid närmare eftertanke.
Men det är så det är när man är en forne fotbollsspelare - all styrka i benen, ingen i överkroppen.
Men som sagt, det ska det bli ändring på. Start redan idag.

1 kommentar:

Urban sa...

Rätta takter! :D
Själv ska man skaffa allkort på Friskis nu snart. Helt underbart! Hur mycket pass och gym och yoga man vill!
Låter som värsta träningsfreaket nu, haha, det är jag verkligen inte. Men jag ska bli.

Ska vi bli träningsfreak tillsammans? ^^