lördag, oktober 25, 2008

Bra gjort!

Första dan på lovet och jag kliver upp 07:05. Det är bra gjort, om jag får säga det själv! Gick en timmes promenad med hunden, låter mycket men sträckan vi gickvar väl inget att skryta med.. fruktansvärt halt så det blev liksom ett halkande snigeltempo, och sedan lekte vi lite på gärdan också, kastade reflexvästar och sånt.
Iallafall, före halvnio hade jag duschat och åt frukost. Första gången det händer på en helg sen typ, ja, ever.
Efter det rengjorde jag åt Nappe och Dexter (luktade som f*n, och när jag väl var klar insåg jag att både hö och strö var slut, och den som är erfaren marsvin/kanin ägare vet att det är inte kul att inte ha något i botten på buren) Anyway, följde med papsen och handlade (hö+strö, tss) sedan bakade jag en sats nougatbullar och en sats kanelbullar. 2,5 påsar blev det, inte så jätte mycket kanske, men smet är gott! ^^
Iallafall, bullarna är en gåva till min bror som jag ska hälsa på i Umeå imorgon. Fyfarao vilken syster man är! (heh)

Efter bullbak gick jag och Smilla för att möta Emma och hennes hund, Brasse.
Vi gick en lång promenad på eljuspåret, och Smilla (som 4månaders valp) gjorde sitt bästa för att få Brasse att leka med henne, men försöken var förgäves.. Brasse tittade bara på henne som om hon vore en idiot och dissade henne totalt. Jävligt gulligt ändå.

Wellwellunderställ, kanske inte världens intressantaste eller djupaste inlägg.
Men det får väl duga för ikväll.

2 kommentarer:

Urban sa...

Heter hunden Smilla? Jag känner en till hund som gör det. Spännande ^^

Anonym sa...

Nougatbullar, det lät ju rågott! :D