söndag, juli 31, 2011

Att vara vaken mellan 13.30 och 07.00

Jag tror inte jag är riktigt funtad till att jobba natt. Klarar inte av att vända på dygnet särskilt bra, dvs, jag sover inte så mycket på förmiddagen trots att jag varit vaken 19 timmar i sträck. Men det går finemang, absolut, men mer än 3 nätter i rad tror jag inte att jag klarar av. Inte om man ska vara på topp och kunna göra sitt bästa när man väl jobbar.

Snart drar jag som sagt iväg på mitt tredje och sista nattpass för i helgen, sedan får jag två lediga nätter och sedan har jag två kvar. Efter det är nattpassen slut. Ganska skönt tycker jag, dagarna är så mycket trevligare att jobba på; mer sociala och händelserika. Inte lika långdragna och ensamma. Men men, jag är absolut jättenöjd över det jobb jag har och att jag faktiskt fick det. Trodde där ett tag att jag inte skulle ha något jobb på hela sommaren, och man behöver ju faktistk en anledning till att kliva upp ur sängen på mornarna. (Eller ja, förmiddagarna i detta fall)

Imorgon blir det inte mycket mer än en hel del sömn, inlämnande av diverese lönepapper, kanske lite fiske med papsen och sedan en mycket tidig kväll. På tisdag drar mamma och jag på en road trip här runt Älvsbyn, Luleå och Piteå för att kolla in diverse loppisar och second hand affärer, tjoho! Blir mysigt.

Nu ska jag strax dra iväg. Pusspuss!

Inga kommentarer: