tisdag, juli 12, 2011

holiday

Nu har jag börjat jobba på riktigt. Och när jag inte jobbar så ligger jag och steker i stugan som är ett ypperligt ställe att befinna sig på när det är så hiskeligt varmt som det varit de senaste dagarna. Man har sjön i en armlängds avstånd (vattnet är 24 grader varmt) samt så blåser och svalkar det sådär alldelles lagomt. Så stugan is the place to be. Förutom att sola roar jag mig med att läsa böcker (Försoning - Ian McEwan, Hypnotisören - Lars Kepler, This charming man - Marian Keyes) Kalle Anka pockets och Bamse-tidningar från tidigt 90-tal. Jag målar insidan av utedasset, pysslar med en blomlåda och sover en hel del. Lagar förjäkla god mat såsom kronärtskockor och kollar på brittiska deckare.

Och så jobbar jag. 9 timmar och 6 timmars pass, varannan dag ungefär. Till veckan börjar jag jobba natt så det ska bli himla intressant hur det kommer att arta sig när det gäller min dygnsrytm och ork. Och, om någon nu skulle fundera var jag befinner mig på PDOL som är den festival jag verkligen borde besöka (med tanke på mina älsvby-rötter med bonsk-dialekt) så jobbar jag natt hela den helgen, och far istället till Luleå på LK med Löken och Julle.

Så. Det var väl allt.
Ajö!

1 kommentar:

Marika sa...

Ha ha ha! Ja, jag håller med dig; vi borde definitivt träffas! Jag hör av mig till dig någon gång nästa vecka, eller så kan du höra av dig till mig. Vi ser vem som hinner först. ;)