tisdag, juli 19, 2011

Mat!

När jag inte har så mycket för mig lagar jag ganska mycket mat. Blir ganska mycket åt GI-hållet då jag insett att jag mår mycket bättre på mat med lågt GI-värde. Ska jag snabbt slänga ihop något blir det ofta kycklingsallad eller bacon med broccoliblandning och vitlöksröra till, gör aldrig någonsin köttbullar och makaroner eller stekt korv med pasta längre. (Inte för att jag gjort det särskilt ofta heller). Nåja. Eftersom jag är det fotofreak jag är (med ny kamera + objektiv) har jag dokumenterat en del av all den mat jag tryckt i mig i sommar. Tänkte att jag kunde bjuda på ett inlägg då.



Frukost. Ägg, müsli, frysta hallon.
Godaste salladen. Stekt bacon. Avocado. Bulgur. Soltorkade tomater. Fetaost. Hjärta.
Mamma och jag gjorde en kyckling-wok på GI vis en kväll i stugan. Lätt som en plätt och sanslöst gott.

Spenatplättar med rårörda lingon. Mmm. Och GI!

När Linus fyllde 26 stod jag för tårtan. Jordgubbstårta, som traditionen kräver.

Superenkel och supergod bacongratäng gör man genom att blanda stekt bacon, fryst broccoliblandning, creme fraiche och riven ost. Gott och GI. Yeah.

En kväll tillredde jag en kronärtskocka. Det var inte alls svårt och fantastiskt gott. Jag hittade tips på hur man tillreder en kronärtskocka på bästa sätt på denna bloggen.

2 kommentarer:

Sofia sa...

Mm, älskar dina matbilder! Allt ser så gott ut, om du nu ska starta ny blogg så borde du göra den till en foto-/mat-/alltannatblogg!

Marika sa...

Ooh, jag vill ha receptet på den där bacon/broccoli-gratängen! Det såg himla gott ut!