fredag, juli 29, 2011

Nu är det såhär att jag snart kliver på min femte nattur av nio. Och med lite enkel mattematik förstår ni då att jag jobbat fyra redan. Två i rad åt gången, och så någon natts vila där emellan. Under mina lediga dagar har jag hunnit besöka VC för ett superduper inflammerat finger, träffat Elena och Julia och chillat med dem i stugan + grillning + skitsnack + aftonbladsläsning, suttit en hel dag i pyjamas i stugan och sett på Vem vet mest, badat i sjön i solnedgången, följt nyheterna angående det väldigt väldigt väldigt hemska i Norge, sovit en hel del, ätit kronärtskocka, åkt till Umeå för att fira Emils födelsedag och se Harry Potter 7 del 2 i 3D (var skitbra!) ätit mycket god mat på Allstar, shoppat, nattbadat lite till, ordnat inför farmors 80års dag imorgon och inte så mycket mer.

Så. När jag inte sover på förmiddagarna och jobbar på nätterna är jag dyngsvild i stugan och vet inte riktigt om det är morgon eller kväll eller vilken dag det är. Det blir så då man börjar jobba 21:00, går hem 07:00, sover till 13:00, gör ingenting tills 17:00 då man vilar och sedan börjar jobba vid 21 igen. Dagarna blir jättelustiga! Men det går absolut finemang och är verkligen en ny erfarenhet. Nu ska jag iväg igen.

hejsvejs!

Inga kommentarer: