söndag, januari 23, 2011

"A line of telegraph poles led my eye over them into the far distance"

Förutom diverse skolarbeten och korsordslösande (ja, jag tycker det är underhållande! haha) har jag prövat på en ny redigeringsteknik idag. Tacka vetja internet, finns hur mycket utomordentliga photoshop-tips som helst ju! (Amanda, 83, fascineras över möjligheterna internet ger...) Iallafullafalleralla använde jag en teknik som kallas för tilt/shift, och det ger känslan av att "man tittar in i ett dockskåp" nästan. Om man lyckas med att få till skärpan där man vill ha den, dvs, vilket är aaaaaningen svårt. Här nedan har ni iaf två exempel, som inte blev sådär jättefantastiska p.g.a:
1. mig. Jag är nybörjare
2. Den kassa kvallan på blogspot
(En scen ur Skins)
(Torget i byn i spanien)
Ja, det var inte mer än så jag ville! Otroligt underhållande jag är alltså. Men men.
Ajöss! :)

1 kommentar:

Josephine sa...

åh! den idén anammar jag direkt! sån mapp borde varenda människa ha!

och du får gärna komma och kommentera, det kan också göra en glad! =)