tisdag, januari 11, 2011

LESS

Migrän är en kronisk huvudvärkssjukdom som kännetecknas av mycket smärtsam pulserande huvudvärk som förvärras av ansträngning. Vanligt är att värken upplevs sitta i ena halvan av huvudet och ibland vandrandes från ena sidan till den andra. Värken kommer i anfall som kan vara i allt från en halvtimme upp till fyra dygn. Frekvensen av dessa anfall kan vara från enstaka gånger per år till flera gånger i veckan. Många med migrän upplever en förhöjd känslighet mot ljus och ljud. Det är inte ovanligt att man under ett anfall vill ligga ostörd i ett mörkt rum.
Migrän med aura (kallas även klassisk migrän) innebär ett förstadium till migränanfallet bestående av synupplevelser som kan påminna om blixtar eller silvertrådar i synfältet, synfältsbortfall, personen kan även drabbas av hörselbortfall (helt eller delvis), talcenterstörningar, balansstörningar och illamående.
- wikipedia
--
Ja, jag tycker synd om mig själv, okej?
Nu har jag turen att slippa ett 4 dagars anfall (vem fan överlever ett sådant undrar jag?) men detta är fjärde dagen det håller i sig and it's driving me crazzyyy. Men jag kan sitta vid datorn och jag kan läsa utan problem, bara jag vilar lite emellan åt och knaprar huvudvärkstabletter/migräntabletter.
Aja, jag ska ta och läsa lite böcker och plugga inför psykologiprovet nu, så man är fit for fight för skolan imorgon.

Todelooo

(Sorry för klagandet, jag vet att jag kunnat ha det värre. Mycket värre.)

1 kommentar:

B2 sa...

Många överlever mer än fyra dagar... Träffar sådanna lite då o då på jobbet :p