tisdag, januari 25, 2011

För solen lyser utanför och skuggor målar fönster och vintern dör

Att fynda på röda korset gör mig materiellt lycklig. Därför besöker jag affären på hemvägen de dagar jag är hemma så tidigt som 14.20. Dagens fynd blev en klocka och en tröja för så litet som 25 riksdaler, inte klagar jag!
Här nedan ser ni min nya tröja, min smutsiga spegel och så jag. Och den fina klockan.
Nu ska jag skicka in psykologin (viktigt viktigt) läsa Theory of Knowledge och så plugga lite till och lite mer, för alltid finns det nåt som ska göras.
Och.. angående rubriken. Man kan ju låtsas åtminstone. Lite vårväder hade inte skadat i detta mörka Januariland just nu, även om vintern i vanliga fall ligger mig varmt om hjärtat. (Öh. Ofrivillig ordvits där).

2 kommentarer:

Marika sa...

Jag tänkte rubriken som symbolisk för dina inre känslor. Jag läntar också till våren... Men först till på lördag, för då får jag smörgåstårta. Men inte bara därför. Vi ska fira mamma.

sofia sa...

Sjukt snygg klocka!