torsdag, januari 20, 2011

Flickan i Havanna hon har inga pengar kvar

Snart har vi läst ut alla våra IB-böcker, och då ska jag frossa i egenvalda böcker. Hoho. Har en lista i huvudet på böcker jag ska läsa, men eftersom den endast existerar i huvudet, så försvinner det och adderas lite böcker då och då. Så, nu tar jag tag i saken och skriver ner dem!:

Haruki Murakami - Sputnikälskling
Jane Austen - Northanger Abbey
Marian Keyes - This Charming Man
Tracy Chevalier - Flickan med pärlörhänge
Henry James - The turn of the screw
Alex Schulman - Skynda att älska
Isabel Allende - Ödets dotter
Isabel Allende - Porträtt i Sepia
Gabriel García Márquez - 100 år av ensamhet
Joanne Harris - Chocolate

Ja. IB har gjort mig till en boknörd helt enkelt.

2 kommentarer:

Josephine sa...

det är så himla jobbigt! nästa gång borde man kanske lura kroppen med att ha den inställningen att det kommer ett jättestort prov efter lovet bara för att inte slappna av... fast då går man väl på nålar hela lovet haha..

jag tänker trotsa förkylningen idag och träffa mina klasskompisar ändå, fastän jag borde ligga hemma med bomullstussar i näsan =)

Sofia sa...

Haha, det är så underbart att kunna välja sina egna böcker!

Choklad har jag läst! Den är jättebra! Inte alls särskilt lik filmen, faktiskt, men bra ändå. Jag gillar Depps Roux bättre än den i boken, dock.

Boknörderi är fint!