måndag, juli 27, 2009

Pengar!

Jag cyklade ner på byn idag för att hälsa på Karin som jobbade sin första dag på Handplockat. Tänkte att det skulle vara kul att träffa henne (var lääänge sen!) och så ville hon ha lite guiding av någon erfaren (hrm, hrm). Det var trevligt och jag blev där tre timmar! Och i samma veva som jag slog en pling till Anna (vår "chef") fick jag veta att jag får räkna dessa tre sociala, trevliga timmar som arbetstimmar och får lön för det. Så får jag jobba imorgon och på Onsdag också. Tjoho!

Så blev det paltkalas hos farmor, grymt nice. Efter detta hämtade jag mina grejer hos Emma och cyklade sedan till m&m där moster,kusin + hundar var på besök. Spelade fotboll med kusinen och hundarna i vad som känns flera år, och är nu genomlökig. Usch! Blir dusch senare.
Men jag har fått riktiga sommarfötter nu, nivet, avskavt nagellack och grönska under fotsulorna. Så luktar dom säkert jätteäckligt också - så som sommarfötter ska göra. Heh.

Nu ska jag NJUTA av sista sommarveckorna. Verkligen.

Inga kommentarer: