lördag, februari 07, 2009

Lista

Vilken svordom använder du mest? Fan, eller helvete, eller jävlar, eller satan.. jag vet inte!
Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Först ringer den 05.00 och sedan 05.30
Vilken var den senaste filmen du såg? "Blue Lagoon" idag på canal+
Har någon någonsin kallat dig lat? Jao, det kan nog hända. Om inte nån annan har det ,så har jag då gjort det själv. (Ty det är jag!)
Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? Är så fruktansvärt nojig att jag tror att folk konstant snackar bakom ryggen på mig. Ibland blir det nästan som tidsfördriv att fundera på allt det jag tror dom snackar om. (Detta bidrar inte till min plan att förbättra mitt självförtroende)
Är du blyg inför det motsatta könet? HAHA. Som fan.
Vilken film kan du alla replikerna till? Alltså, jag vet faktist inte. Men snart har jag nog koll på en hel del ur fantomen på operan.
Läser du för skojs skull? Ja, har dock blivit faslig dålig på det på sista tiden.
Försöker du alltid lära dig nya saker? Nja, kan jag väl inte påstå.
Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? Ja. Både och faktist :P
Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? Spelar väl ingen roll, men det är ju rätt sådär "amrikansk-romantisk-komedi-gulligt"
Vem var din favoritlärare och varför? LillSara! Har alltid varit favoriten och kommer alltid vara det. Fruktansvärt bra och engagerad lärare. Saknar henne till tusen, faktist.
Om jag måste välja någon på IB blir det dock svårt.. Ola är ju chill, men jag är livrädd för honom så nja.
Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner? Haha, jag skulle kunna dra upp alla personlighetsdrag som är ett måste, men då skulle alla mina bloggläsare lista ut vem det är som går under namnet Mr.X / veve
Gillar du din boende-situation? Jadå! Skulle dock vara skönt att flytta till Boden bara för att slippa pendlandet.
Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Inte nu nej, och inte under högstadiet heller. Visserligen snackade vi en hel del, men de mycket mogna (hrm) killarna överöstade oss alltid, så det märktes inte så mycket.
Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Nja, suger på det själv så kan väl inte riktigt påpeka andra. Men folk som ständigt använder förkortningar och som skirver "ja" istället för JAG, och "e" istället för ÄR går mig på nerverna from time to time.
Tror du att Gud är man eller kvinna? Well, problemet här är väl att jag inte tror på gud. Men nej, jag tror inte att gud är varken man eller kvinna. Gud är något som finns inom "oss" / troende människor, och som får dem att prestera bättre, se en mening i livet och blahablaha. (Vill någon ha en mer utförlig förklaring får ni ta det med mig face to face, orkar inte skriva mer)
Hur valde dina föräldrar ditt namn? Jag vet inte riktigt. Har fått höra två versioner men vet inte vilken som stämmer. Den ena är att jag är döpt efter Ulf Lundells dåvarande fru, skådespelerskan Amanda Ooms. (hjälp!) Den andra är att min äldre bror Linus kom med förslaget genom att säga "Om vi döper lillan till Amanda, blir hon lika söt som Amanda på dagis då?"
Äger du en digitalkamera? Ja, OCH en systemkamera ;D
Vilka böcker, om några, har fått dig att gråta? Tror faktist att det bara är en; Johanna Thydells I taket lyser stjärnorna. Men sista Hp boken berörde mig djupt också (alla dessa dödsfall!) och en annan sorglig är Johanna Nilssons Hon går genom tavlan ut ur bilden.
Tycker du att du är attraktiv? Inte alls, nej.
Vad är du allergisk mot? Laktos.

Inga kommentarer: