lördag, februari 07, 2009

Det dumma är att jag anpassar mig efter alla andra, och det blir så jobbigt. Tillslut vet jag inte riktigt vem jag är. Typ som nu.

Förr kunde jag alltid ge utlopp för mina känslor genom att skriva en novell, en dikt eller kanske bara en kort strof av något slag. Jag formulerade mina känslor till ord och plötsligt blev det lättare att andas. Men med tiden har jag slutat och jag vet inte vad orsaken är. Känslan att få trycka ner tangenterna, bilda ord och meningar som lättar på det tunga som klämmer över bröstkorgen finns där, - men orken försvann för längesen. Jag undviker att se mina problem och ta itu med dem, jag vågar inte tänka mig in i dem för att sedan få ut dem på papper. Det gör så ont. Visserligen vet jag att det nog blir lättare efteråt, men jag har blivit så feg på sista tiden. Allt mitt mod har tynat bort och jag vänder mig om för att slippa se allt det som värker.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åååå amanda va sör du är!!! men de e jag som är avensjuk för du blir ALLTID snygg på bild!!

Anonym sa...

SKRIV. Skrivandet är terapi. Skrivandet är jätteviktigt. Du är ju för fasen bra på att skriva också, ta vara på det!

I övrigt, ta tag i "Mr.X"-problemet så slipper du gräma dig över det mer! Har du hans msn? Hans nummer? Känner ni varandra ö.h.t.? Du måste finna ett sätt att skapa en konversation, för att sedan berätta hur du känner. Man kan inte hålla inne på sin kärlek. Den måste ut och det är därför det är så tungt. Typ som när man är kissnödig men inte går på toa, visst blir man lite spänd? :P

Snälla Amanda, jag vill inte se ännu en tonåring som låter dagar, månader och år gå... Du mår ju bara dåligt av det! Kärlek är nått fint och vem som helst blir JÄVLIGT GLAD över att någon tycker om en! Kärlek är naturligt och ingenting man rår för. Det är inte pinsamt på något sätt. Om ni inte känner varandra så väl finns det ett ytterligare plus med att berätta; om han inte gillar dig just då så får han iaf upp ögonen för dig, och sen kommer han typ tänka på dig jättemycket, och tillslut kanske han blir lika kär som du! Han kan inte gissa sig till vad du känner.

KOM IGEN! Du är modig. Du ÄR modig.