söndag, augusti 22, 2010

Sommar 2010

Världens längsta sommar har passerat nu. Har varit hemskt ensamt from time to time, då umgänget finns på annan ort samt att alla sommarjobb haft ett litet finger med i det hela. Har dock chillat och sovit som fan vilket har varit hemskt nödvändigt. Men ja, sommaren har då sett ut som följande:

Satt några dagar i stugan och gjorde psykologi med denna utsikt. Åt nötter på kvällarna och fotade solnedgången.
Firade midsommar med nästan hela familjen. Det var mysigt.
Min lilla älsklings-skrutt hoppade vidare till kaninhimlen 28/6 och jag blev himla ledsen.
Linus fyllde 25 och jag bakade massvis med rosa fika.
Gick på hundpromenad med min lilla stora kusin och kollade sedan UPP!
Julia kom över och vi ingvigde vår eldstad. Käkade mängder med korv och marshmallows och kex och juice. Sedan cyklade vi till Julia, gick på husesyn och hade en nostalgisk kväll med Eva och Adam - fyra födelsedagar och ett fiasko.
Elena och jag åkte buss i 2timmar och våldgästade i Emils lägenhet under Trästockshelgen! Där åt vi en massa, pratade med igelkottar, träffade Elin, sprang runt, lyssnade på (för)mycket metal, frös som fan, gick i skogen och sjöng Hönan Agda och Brev från kolonien, äventyrade längst med sluttningar, gick in på djuraffärer, sjöng en egen version av En kungens man (Amanda går på vägen...) och åt pasta klockan två på natten. Väldans mysigt!
Firade Emil som fyllde 23 med att röka aborre i stugan samt vara hundvakt. Mys!
Jag och Karin gick på Pdol tillsammans på fredagskvällen. Där åkte vi karuseller, åt thaimat och campade framför stora sen i väntan på allra finaste Lasse. Sedan hamnade vi även på Kurirens förstasida.
Mattestugan med Isak och Marika resulterade inte bara i ökad kunskap utan även i en himla fin svampburk som jag fick av Marika i sen födelsedagspresent. Tack!
Och på en tur till en butik full av antika saker inhandlade jag en gullig burk.. meningslöst, men fint. Åkte ner för att spendera 6 fina dagar bland lövträd och spårvagnar med fina Sofia i Göteborg!
Och nu börjar skolan. Hurra! Äntligen! Yes yes yes!

.. men man får börja träffa folk igen. Finally.

2 kommentarer:

Matilda sa...

verkar som att du haft en fin sommar! härligt!

sv: haha, typiskt, jag som trodde jag var så lurig! ;-) TACK för din gulliga kommentar!

sofia sa...

Fina bilder!
Du verkar ha haft en rätt okej sommar ändå ;)