tisdag, augusti 17, 2010

Åter i norr

Hemma i norr och ensamheten igen. Jieeeho. Fan vad jag älskar.. Älvsbyn. Ehhe´.
Nej, i veckan blir det stugan för att koncentrera sig på extended, sen börjar skolan och jag får träffa folk igen. Känns toppen, även om de förhatligt tidiga mornarna känns jääävligt tunga. Halv sex. Herregud. Jag har inte varit uppe före åtta under hela sommaren.

Hur som haver så har Göteborg varit helt fantastiskt fint och bra! Har shoppat som en galning, fyndat som en galning samt ätit som jag inte gjort på hela sommaren. Sket fullständigt i GI:s regler och lagar i veckan, och det lär väl säkert märkas. (Ben&Jerry till lunch, hamburgare till middag, ett fint antal baguetter osv osv).
Annars har Sofia och jag vandrat sönder Göteborgs gator, stött på talande soptunnor, fotat som galningar och självklart besökt Liseberg för lite nervkittlande men underbara åkturer. (Typ Sagoslottet. Herrejävlar !!)

Summa sumarum så har det varit en av de bästa grejerna under hela sommaren och det var härligt att träffa lite glättiga, goa och glada Göteborgare. De är hemskt trevliga alltså. (Vilket ger mig lite ångest då jag inser hur min norrländska tysthet plötsligt märks såå mycket mer.. yeha.)

Sovdags nu. No offence Sofia, men jag kommer sova otroligt jävla skönt i min egen säng inatt. Den har väntat på mig.

2 kommentarer:

sofia sa...

Ja herrejösses, Sagoslottet får ju Balder att verka som ett... sagoslott!
Som sagt så var det superroligt att ha dig här <3
(None taken, btw, det är en av de bästa sakerna med att komma hem, att så sova i sin egen säng.)

Marika sa...

Talande soptunnor? =o