måndag, augusti 09, 2010

retro

Min nya kärlek (förutom Lasse, kaniner, min kamera, godsaker, kycklingbaguetter osv) är saker från 50-60-70-talet. Retro retro retro. Om den hade funnits en anledning samt om jag hade pengar till att göra om mitt nuvarande rum (som bara är mitt i 1-2 år till?) skulle jag fylla det med retro. Teakmöbler, gamla plåtburkar, snygga lampor. Ja herregud. Mitt framtida hem skall inredas med äkta retro grejer. Har redan nu börjat spara på mig saker (herregud Amanda, du är så jävla omständig) från bland annat farmor, sedan har jag även hunnit handla lite smågrejer på second hand butiker jag besökt i sommar. Här talar vi om att vara ute i god tid och hemskt omständig. Att dra på sig massvis med saker är väl inte direkt positivit.. tror jag,

Kolla bara, så här ska det se ut:








Alla bilder är tagna från google.

1 kommentar:

sofia sa...

Sjukt nice, måste jag säga! Bokhyllan var assnygg! :3