onsdag, februari 04, 2009

Mr. X

Bara att ta nya tag imorgon då? "nudgenugde, nowwhatImean knowwhatImean, nudgenudge"
(förklaring till kursiverad text finns i Monty Pythons; Livet é python)

Men jag ska inte gräva ner mig för dagens motstånd. Nejnej. Just nu är jag bara fjolligt stolt över mig själv för att jag vågade säga någonting. Antar att jag kanske känner mig lite vemodig men ändå lättad, för motstånd kommer alltid och snart är väl Mr.X kär/tillsammans i /med någon annan brud. Och då kan jag lika gärna ge upp.
Fan vad min bitterhet lyser igenom.

Men åh vad du har gjort mitt liv rosa, blommigt och ångestframkallande på samma gång.

--
Torsdag imorgon. Huvva. Men är rätt okej med en tung dag före fredag, för då blir det extra skönt med helg. Snor smeknamnet Mr.X också, bara för att göra det hela mer dramatiskt.

PUSS

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har alltså tagit någon slags kontakt, right? ETT steg på vägen. Kom igen nu Amanda! INNAN denna Mr.X blir tillsammans med någon annan, GO! Jag gjorde själv misstaget att vänta alldeles för länge och det var ett stort misstag... För jag trodde ju att han hela tiden fattade att jag gillade honom, jag försökte ju diskret visa det, men fatta, under alla de där åren förstod han ingenting, han hade ingen aning alls.. Om jag bara berättat kanske jag sluppit bli så himla bränd och heartbroken i slutändan, då han skaffade ett seriöst förhållande. Det värsta med det nya förhållandet var dock inte dess enskilda existens utan det faktum att jag själv inte någonsin försökt och därför fick skylla mig själv, vem kan skylla på någon som är totalt omedveten om ens känslor?

Om inte denna kille är en idiot, så kommer han ta det bra, bra, bra. Du kan bli lycklig imorgon. Vänta INTE. Låt inte blygheten ta över, DU har makten över ditt eget liv.

Elena sa...

Oj. Inte kan jag skriva något efter detta. Men det gör jag. Det var ett tappert försök! Nu ska du fortsätta ;)