tisdag, februari 03, 2009

Min Emma

Okej, Emma bad om ett inlägg, och eftersom Emmas villja är min lag kan jag väl inte göra mycket annat än att börja skriva så fingrarna blöder. Alternativa saker som kan hända om jag inte skriver är följande...

  • Emma smyger hem till mig, mitt i natten, pressar sig in genom den lilla fönsterglepan jag har på glänt. (Hon är väldigt smal, min Emma) Sedan hoppar hon upp i sängen, spottar mig i ansiktet (sant!) biter mig i axeln och puttar ner mig på golvet. (Eftersom jag kliver upp före fan på mornarna är min sömn väldigt viktig för mig och inte något jag är villig att riskera, därav detta inlägg)
  • Emma ringer mig, hysterisk, skriker och gråter i luren att jag är kall och okänslig.
  • Emma tvingar mig att komma och hälsa på, och när jag stiger in i hennes nyrenoverade rum och berättar hur fint det är, skriker hon "SITT INTE PÅ SÄNGEN!" lägger armarna över bröstkorgen, putar med underläppen och varje gång jag säger något svarar hon med en axelryckning och ett "ja" ett "nej" eller "spelar ingen roll"

Men iallafall, de positiva sidorna med Emma ska jag också hinna ta upp, tex vad som händer om jag skriver ett inlägg till henne. (Som jag gör just nu)

  • Emma skriver ett inlägg om mig på hennes blogg. (Emmasintressantaliv.blogg.se)

Ööh, och just mycket mer än så var det väl inte. Haha.
Vad mer kan jag berätta om Emma, jao, hon har ett fantastiskt händelserikt liv att jag nästan blir avundsjuk ibland. Allt från städsskrubbs-kurragömma under arbetstid, till att hon sover i en kartong på uppfarten då hon är bitter. Hon har även talangen att komma med de mest underbara kommentarer och slutsatser. Alla dessa säger hon i högsta välmening och får mig alltid väldigt glad:
"Jag tror jag ska sätta sånna där plattor på tänderna. Fossiler tror jag det heter!"

"Emma: Amanda, vad pratar vi om?
Jag: Öh, vem frågar?
Emma: MEN JAG!"

Ja, summa sumarum är väl att Emma är helt förskräckligt fantastisk. Med en humor som heter duga och ett hjärta av guld. (From day to day, haha) Hon använder förkortningar även in real life. Exempel kommer här: "men du, brb. ...... Nu är jag tbk"

Ja, hon är bäst och jag älskar henne. Ibland har jag tillochmed turen att få höra henne spela. (Dubbel innebörd, hahaha)

PUSS

1 kommentar:

Anonym sa...

HAHAHAHA ASSÅ AMADA JA DÖR! ÄLSKAR DEJ <33