torsdag, maj 05, 2011

torsdag

Idag kändes som världens längsta dag.
Den började någonstans kring 05.30-06.00 snåret och har ännu inte slutat. Jag har skrivit sista matteprovet, åkt in till Luleå för lite inför-balen-shopping, åkt hem, handlat mat, lagat mat, ätit mat i sängen framför tvn, sovit, och sedan inte rört arslet från sängen sedan dess. Jag vet inte riktigt vad jag har gjort i eftermiddag, hur timmarna har passerat liksom. Men det är väl så när man sitter och ser på tv, sedan inser att man sovit i en timme, ser på lite mer tv och inser sedan igen att man sovit ett tag.

Jag blev så väldigt förskräckt när jag vaknade där i sängen framför tvn en utav gångerna. Helt plötsligt halvlåg jag i sängen och tittade på tv och jag kunde inte för mitt liv minnas vad jag hade gjort aldelels nyss. Hur hamnade jag där jag hamnat? Såg jag inte ett avsnitt scrubs alldeles nyss? Varför ser jag på Family Guy nu då? Varför minns jag inte de senaste fem minuterna?
Tog lite tid innan jag insåg att jag somnat, heh. Tillfällig sinnesförvirring kan man nog kalla det.

Nåja. Nu ska jag sova riktigt jävla mycket och riktigt jävla länge. Imorgon behöver jag INTE kliva upp 05.30, och det firar jag med ett litet glädjeskri.

Ajöss!

1 kommentar:

Marika sa...

Alltså, det här med sömn kan vara förvirrande. I somras så somnade jag på sängen i min brorsas gamla rum, men så väckte min låtsaspappa mig när han klev upp mitt i natten - för tydligen låg jag helt plötsligt på soffan utan att minnas hur jag hade kommit dit överhuvudtaget!

Men när jag vaknar upp korta stunder brukar jag inte komma ihåg det heller, så det var väl en sådan gång. Jag har då aldrig gått i sömnen i alla fall.