torsdag, maj 19, 2011

survival

Jag klev som sagt upp kring 4 imorse och pluggade lite biologi. Har nu varit uppe i 18 timmar, med en tupplur mellan 16.00-18.00 ungefär. Haha. Hatar att sova så länge på eftermiddagen, tänker alltid att allting som hände innan jag somnade hände igår. Men egentligen var det idag som jag skrev prov, det var imorse jag satt och pluggade, det var bara några timmar sedan jag satt på bussen på väg hem från luleå.

Och just det. Jag är klar med IB nu. Det är över. Jag har nu ingenting att plugga längre. Det finns inget som måste, borde eller ska göras. Det har inte sjunkt in ännu. Jag är så van att alltid - vad man än gör, vare sig man skrivit klart en uppgift, unnat sig en lugn kväll eller är och tränar - ha tanken jag borde göra det här, eller jag skulle ju kunna läsa lite av det här, i bakhuvudet. Det finns där fortfarande, tror det kommer ta lite tid innan jag faktiskt inser att Nej, det finns inget skolarbete att göra, ingen bok som borde läsas eller uppgifter att kollas igenom. Det är slut!
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhh det är slut och jag överlevde fan. Det trodde jag inte för fyra veckor sedan. Då höll jag på att förgås av nervositet och var säker på att exams innebar domedagen. Men nu vet vi ju att så är det inte, domedagen är ju på lördag ;)

Så nu ska jag sluta upp att älta det här, det är över för nu, kan inte göra något åt hur alla prov har gått och om lite mer än en månad får vi veta. Tills dess: kroatien, balen, studenten och så lite ledighet och jobb.

PUSS!

2 kommentarer:

Marika sa...

Åh, vad roligt! Imorgon får även jag veta hur det känns. Men jag vet ändå lite nu faktiskt för jag har redan börjat "vakna upp" ur en IB-koma. Skönt, tycker jag.

Josephine sa...

Vad kul att du vet vad du vill göra!! Jag har fortfarande inte den blekaste aning om vad jag vill bli eller jobba med... lite tråkigt. Men det dyker väl snart upp tror jag!

Jag har varit inne på att kanske jobba som au-pair ett tag men mina vänner har skrämt upp mig. De har väl fått alla skräckexempel kanske haha!

Att plugga i Göteborg är det bästa som finns! Göteborgs universitet är bäst! =)