söndag, maj 15, 2011

Början på slutet!

Jag har inte riktigt reflekterat över vad det innebär, det här med studenten. Ett liv utan international baccalaureate, vad är det? Hur har man en fritid? Hur gör man när man inte pendlar?

Mitt liv har gått på rutin i tre jävla år nu, en sådan extrem rutin full med plugg, måsten, sena eftermiddagar och timmar i bussen. Och nu ska jag bryta detta mönster och jag kan göra vad jag vill. Jag är inte bunden till detta längre, det må låta klyschigt men bokstavligt talat har jag hela världen framför mina fötter. Nu kan jag äntligen välja själv vad jag vill göra och var jag vill ta vägen.

Jag har spenderat tre år för att plugga i Boden, bo i Älvsbyn och med målet att när detta är över kan jag ta vägen vars jag vill med massor av kunskap i ryggsäcken. Och nu är den tidpunkten kommen, när jag kan göra vad jag vill!
Jag har längtat bort från denna rutinmässiga vardag så intensivt så länge, och nu har jag inte riktigt fattat att slutet är så nära. Har 4 prov denna vecka och sedan är jag klar med IB för denna vår. (Skulle vilja säga för all framtid men jag har ju planera på att läsa upp ett ämne eller två till hösten, så det vore ju att ljuga) Men egentligen, tekniskt sett, så är jag faktiskt klar.

Jag är klar här nu. Aldrig mer 241:an in till Boden. Aldrig mer 241:an till Älvsbyn. Nu ska jag ha lite sommarlov, jobba lite, ta körkort, läsa upp ämnen och sedan flytta härifrån efter julen 2011. Vart jag ska och vad jag ska göra vet jag inte, men bort ska jag, och som man säger på gedigen pitbonska; he tjänns gode så jevla bra!

Inga kommentarer: