måndag, maj 09, 2011

måndag

Igår låg jag ute på gräsmattan och läste om Spanska inbördeskriget. Tyckte det var en ypperlig idé eftersom jag samtidigt passade på att sola lite.
Hur som haver så var det inte en sådan ypperlig idé trots allt. Mot eftermiddagen kändes det himla ömt på höger sida om ryggen och självklart har jag ju bränt mig. Kan inte riktigt förvänta mig annat när jag ligger ute i solen, som den blekfis jag är.
Lyckades såklart med att bränna bara högra halvan av ryggen, så randig är jag också. Men även det är ett ständigt återkommande faktum; när jag väl får färg blir det alltid ojämt. Efter att ha suttit på läktaren på Björknäsvallen förra året för att se på treornas student fick jag en fin knallröd bränna på bröstkorgen. Hade en axelbandslös klänning på mig och jag fick en sådan skarp kant rakt över bröstkorgen tack vare denna klänning, och randen har suttit i nästan hela året. Fun.

Förhoppningsvis är så inte fallet när det gäller min randiga rygg, några dagar i kroatien väntar ju, så då bör det lösa sig!

Nu ska jag fortsätta med spanska inbördeskriget, sedan WW1 och WW2, arab-israeli conflict, biologi och engelska. Life is good. Yes..

Inga kommentarer: