onsdag, februari 09, 2011

onsdag

Mmmm böcker.
Spenderade ett par timmar på biblioteket idag med att göra psykologifrågor och då dök nörden i mig upp så jag kunde inte hålla mig från att låna hem två böcker.
Haruki Murakami - sputnikälskling. Den boken har jag faktist här hemma någonstans då jag köpte den för någon vecka sedan, kan dessvärre inte finna den förtillfället så då lånade jag den istället.
Gabriel Garcia Marquez - hundra år av ensamhet. Helena tipsade om denna då vi läst Andarnas hus på svenskan. Även denna är spanks/chilensk och innehåller magisk realism och flera generationer. Perfekt alltså.

Ska ta och sluka dem på en gång nu! :)

Annars kan jag informera om ett mystiskt men hemskt illamående som dök upp för en stund sedan. Håller tummarna för att det inte är e.coli bakterierna från biologilabben idag som bestämt sig för att attackera mitt immunsystem. Huhuhu.

2 kommentarer:

Marika sa...

Vilken tur att det inte verkade vara det då, jag tänkte eftersom att du var på skolan idag. ;) Då var det nog tur att jag stannade hemma igår så att jag inte blev sjuk på riktigt! Alltså, jag var ju krasslig, jag menade inte att jag fejkade. Det är ett talesätt för att man blir jättemycket av det man syftar på. =) Jag vet att du vet det.

sofia sa...

Böcker <3
Bibliotek <3
Låna filmer på bibliotek <3

E. coli hade du nog troligtvis känt av mer i magen än som illamående, tror jag :o
Krya!