onsdag, februari 02, 2011

Ljuset i slutet av tunneln, eh

10 av 12 psykologifrågor gjorda! Och det är inte illa med tanke på hur lång tid det tar att bara göra en.. Nåja. Från och med nu tills några veckor framåt kommer mitt liv till viss del att styras av dessa psykologifrågor känner jag. 4 om dan ska man göra för att hinna klart alla innan mocks börjar efter sportlovet, så, well, you do the math. Annars säger jag som Jennifer och börjar kanske (peppar peppar ta i trä) se ljuset i slutet av tunneln. Saker som skall göras klart är:

Labbrapport behaviour (ligger lite efter med den, eh)
Labbrapport något om natur och habitat tror jag (ligger galet efter med den. Den hade jag helt glömt bort!)
Matte IA (har tappat bort pappersjävlarna och börjar om från scratch.. nåja. Bara göra klart skiten)
Labbrapport physiology (måste planera denna också)
CAS-papper
Biologi labb-papper
Läsa ut Jerusalem

Så. Ljuset av tunneln. Efter allt detta är det dags att börja repetera och sedan förhoppningsvis överlever man av exams, överlever studentresan*, tar studenten, får ett jobb, får veta att man klarat exams, åker på festival, åker till Stockholmia, får jobb, tar körkort, läser upp betygen och åker ut i världen på äventyr.

Antar att det är detta sorts tänkande som får mig att få sådan ångest inför exams. Lev i nuet, andas, guds vägar äro outgrundliga (nej jag är inte kristen men ändå) det löser sig, livet bör inte planeras så långt i förväg..
Äh. Skicka mig till en hjärnskrynklare bara. Eller lobotomera mig. Det skulle va rätt nådigt ändå!

*överlever studentresan som i att inget händer under tiden vi är borta. Inte som att det är något som kommer vara olidligt. Just to make that clear :)

1 kommentar:

Marika sa...

Den fria viljan, inte Guds vilja. ;)

Det kommer säkert kännas bättre efter mocks! Jag vet ju att du oroar dig mycket, men efter mocksen har du lite mer kläm på vad du kan och vad du behöver träna mer på och då kan du narrow down ditt fokus på några speciella grejer och köra mer allmänt på det du kan. Och du kan mer än du verkar tro, det märker jag på din kunskap. Och du är ambitiös! Nu ska vi kämpa tillsammans! Tummen upp!