onsdag, februari 02, 2011

Det här med linser är en himla bra grej tycker jag, det är väldigt skönt att slippa ha på sig glasögonen som blir smutsiga för minsta grej och dessutom är det helt omöjligt att vila huvudet mot armen med glasögonen på.
Linserna är toppen, men tills jag fått in rätta knycket får jag stå framför spegeln i ca 30minuter med den lilla gelehinnan på fingertoppen och bängla och pilla och stampa lite i frustration innan jag fått in linsen i ögat. Då kanske den viker sig dubbel och trillar ut och jag måste börja om. Men under dagarna är det värt det!

Värst är dock att ta ut dem. Det finns inget naturligt i att försöka pilla ut en lins ur ögat. Det finns inget naturligt i att peta sig rakt på irisen och försöka putta ner linsen en bit innan man kan nypa tag i den samtidigt som man tittar uppåt samtidigt som man inte ska blinka samtidigt som man ska hålla fast ögonlocket samtidigt som man måste se vad man håller på med och vart linsen tagit vägen. Inget naturligt, säger jag.

Som ni kanske förstår gick det inte sådär superbra att få ut linsen just denna dag så mitt högra öga är rött och irriterad, det svider kliar och gör lite ont.
Men, det kan bara bli bättre. Så he gäller att öva.

1 kommentar:

sofia sa...

Linser är sjukt nice!
Det tar tid i början, men man vänjer sig, innan du vet ordet av åker de nästan in i ögonen av sig självt.