lördag, januari 02, 2010

Jag fick en bok i julklapp av Elena. Och jag vet inte om det beror på den eller på mig (förmodligen beror det på den) men jag har försökt skärpa mig lite, försökt stålsätta mig mot min största kritiker; mig själv.
Så, såfort jag kommer på mig själv att tänka "jag borde vara mer si, jag borde vara mer så, jag borde bete mig på ett annat sätt, jag borde försöka verka mera så och så... osv osv" Säger jag till mig själv (nej, jag pratar inte till mig själv. Sådant har jag alltid tyckt är lite.. lamt.) men jag tänker för mig själv att "nej, var dig själv. Var den du är. Sen är det upp till människor om det duger för dem eller inte."

Den är ju ett framsteg iallafall. Sen handlar detta mer om insidan är utsidan men självkänslan rör ju både det innre och det yttre, så jag är väl påväg åtminstone, antar jag.

2 kommentarer:

Elena sa...

Bra Amanda :D <3

Marika sa...

Vad bra! =) Du kommer att kunna inspirera oss andra också till slut. ^^ Och utsidan behöver du inte alls oroa dig om, ty du är jättefin och har en cool, och inte alls mainstreamig stil! Which equals good.
Jag brukar typ alltid prata för mig själv. Ha ha ha! Jag känner ju mig själv bäst av alla, så... XP