tisdag, januari 05, 2010

Igår var jag ute och gick i mammas specialsskor, dvs ett par fula dojjer med rundad sula så att man liksom gungar fram då man går. Man vaggar fram, precis som gässen i Aristocats. Iallafall så skall dessa skodon vara bra om man behöver bygga upp muskler i ländryggen, vilket jag måste.
Så, går man vid tio tiden på morgonen är det heller ingen som ser en. Hohoho.

Idag var jag och gymmade igen, för första gången på två månader. Score!
Imorgon ska jag och gymma igen,
och nästa dag,
och nästa dag.

Och på måndag börjar det på riktigt, då ska jag och pappa skärpa oss tillsammans och dra igång en liten nyttigare livsstils - tävling. Jag orkar inte vara såhär fet och rund nåt mer.
Jag vill se ut som jag gjorde förr.

Vettefan om jag klarar det. Men jag ska försöka, återigen, för hundrade gången om. Men nu gör jag det inte bara för ytlighetensskull, utan för välmåendet; ryggen, lederna, reumatismens skull. För att jag måste. För att jag inte orkar ha konstant värk och inte vill få ännu mer problem.

Jag hoppas det går vägen. Ni kan ju låta bli att läska mig med godis.

3 kommentarer:

Frida sa...

Stöttning stöttning haka på min "nu börjar jag ladda för beach 2010 -redan NU- för då känns det närmre till sommaren" nyttigare livsstil, och om du behöver ngt träningsgrej eller food grej, tell me har massa sidor du kan kolla eller så kan vi fixa ett tsm själva, utan alla expertråd ;)

..det är inte bara jobbigt att ha sportnördar omkring sig, jag hjälper dig gärna :D

Malin sa...

Okay Amanda. SLUTA KLAGA PÅ DIN KROPP DU ÄR FIN:

Elena sa...

Jag stöttar dig. Har bestämt mig för att inte handla i skolfiket denna termin. Yeah!