måndag, mars 07, 2011

För vem kan glömma att stjärnorna någon gång blir stenar

Precis innan jag somnar tycker jag om att lösa korsord. Jag är väl medveten om att det är en ytterst tantig vana, men den är nevertheless hemskt avslappnande! Det är skönt att koppla av med lite hjärngympa och så blir man trött ganska fort efter att man börjat. Så, hemskt bra grej med andra ord!

Egentligen var det inget annat än det jag ville informera om.. hemskt onödigt egentligen. Fast kan ta och berätta att studentmössorna kom idag. Tjoho! Detta innebär ju att studenten faktiskt kommer att ske. Dvs, mitt liv kommer inte se ut som det gör just nu föralltid. Små saker som påminner om allt framtiden har att bjuda på är ju toppen faktiskt. Fast kanske man ska inte glömma bort att uppskatta livet här och nu heller, det vet jag. Men det är svårt! Det är så svårt när man helst av allt vill någon annanstans, har siktet inställt på något specifikt och nutiden är så hemskt tradig och långtråkig.

Jag vet inte när jag blev så hemskt fånga-inte-dagen-nostalgisk. Eller vad man ska kalla det. Nåja, lite korsord och sömn var det ja!

P.S har drabbats av akut Håkan Hellström-lyssnande de senaste dagarna. Därav de diverse låtcitats-rubriker som kommer smyga sig in då och då. D.S

1 kommentar:

sofia sa...

Korsord är sjukt nice! Jag älskar korsord, och sudokus, och krypton.

Studentmössa! Shit! Det är så sjukt när till studenten nu ju! :D