söndag, november 28, 2010

Första advent; skyltsöndag

Dagens plugg gick inte så himla bra, så strax ska jag ta tag i lite psykologi igen. Annars så mötte jag upp Karin på byn i eftermiddag för att promenera runt lite på Skyltsöndagen. Vi höll oss mest inne på Handplockat för där var det varmt och fanns massor av fina alternativa julklappar. Promenerade vidare för att fika lite, och sedan skyndade vi vidare till Lomtjärn för att titta på fyrverkerierna som de har där varje år. Vi stod ute på isen och frös och fascinerades. Sedan skjutsade den numer bilkörar-godkända Karin hem mig. Så, nu är jag lugn. Lyssnar på julmusik, äter pepparkakor och är jul-lugn. Inte så bra då jag har 2 veckors skolarbete att ta igen och borde vara stressad och effektiv. Nåja. Pictures:

Började dagen med en överflödig frukost.

Fikade med Karin som gör jag vet inte vad på den här bilden. Lite förförisk nästan.

Lite fyrverkerier tittade vi på också.

Och sen var det tyst och mörkt igen så vi begav oss mot bilen.
Nu lite plugg och så lite pepparkakor och glögg. Är det advent så är det.

Inga kommentarer: