lördag, augusti 16, 2008

Vackra Örnskölldsvik

Igår åkte jag buss i fem timmar för att hälsa på bror Emil som numer är Övik-bo.
Först en timme med buss 32 (mellan älvsbyn piteå) och sedan ca 4 timmars bussresa med kustbussen. Och dyrt var det tamejtusan inte! 156kr, med 10kr tillägg på kustbussen.

Hade tur och fick sitta ensam nästan hela vägen, mellan skellefteå och Umeå fick jag sitta bredvid en äldre tant, men annars verkade ingen ville sitta bredvid mig. (Och det gör mig absolut ingenting!) Varje gång någon ny hoppade på intog jag mitt "bitter tonåring" - ansikte, och det verkade skrämma allihopen, vuxna som ungdomar.
Men jag orkade verkligen inte sitta inträngd allt för länge. Men åandra sidan är väl det vad man får vänta sig om man åker buss.

Iallafullafall anlände jag väl till Öviks busstation sådär vid halv åtta. Möttes av bror och vandrade sedan hem till hans lägenhet. Väldigt mysig är den, kan jag säga. Mycket större än förväntat.
Sedan bjöd jag på mina wunderbara mint-muffins som jag bakat och tagit med, och sedan såg vi mest bara tv. (M.A.S.H)

Idag blev det bad med Alexandra och hennes lillasyster, på Paradisbadet. Helt underbara rutschbanor! Forsen var rätt rolig, och sedan hade de en där man åkte i ringar. Och eftersom man har kvar de mesta av barnasinnet var det väl underhållande. Efter badet gick bror och jag ner till hamnen där vi köpte varsin glass "gammeldags" tror jag den hette. 3 kulor glass, grädde, strössel och topping. Inte illa :)
Middag ikväll blir nog på O'Learys och sedan har vi funderat på bio. Mamma Mia! Eller The dark knight, lockar mig mest.
Vad som händer imorgon återstår att se.
Nu ska jag återgå till Damernas OS-match (Sverige Vs Tyskland)

Flyg i vind!
Amanda.

1 kommentar:

Urban sa...

Vill se båda de filmerna jag med! Tror att mamma kommer att få med mig och systrarna på den nån gång. Hoppas det iaf, för jag är för tillfället för pank för att gå annars xD (många "för" i den meningen)